آنچه می خواهم بدانید!

هر آنچه در توان دارم و برای شما خوب است می نویسم.

آنچه می خواهم بدانید!

هر آنچه در توان دارم و برای شما خوب است می نویسم.

پند 1

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ق.ظ

بیایید از همین امروز آداب زیر را رعایت کنیم.

سخن، ناپرسیده مگوی و از گفتار خیره پرهیز کن. چون باز پرسند، جز راست مگوی. تا نخواهند، کس را نصیحت مگوی و پند مده؛ خاصُه کسی را که نشنود که او خود اوفتد. در میان جمع هیچ کس را پند مده. از جای تهمت زده پرهیز کن واز یار بد اندیش و بد آموز بگریز. به غم مردمان شادی مکن تا مردمان نیز به غم تو شادی نکنند. داد ده تا دادیابی. خوب گوی تا خوب شنوی. اگر طالب علم باشی، پرهیزگار و قانع باش و علم دوست و بردبار و کم سخن و دور اندیش.

قابوس نامه، عنصر المعالی کیکاووس

  • محمد تقی دباغها

نظرات  (۱)

  • نورالدین عبدالله زاده
  • سلام دوست عزیم

    من به وبت سر زدم و واقعا تبریک می گم از این همه سلیقه ای که به خرج دادی .هیچ چیز مثل این نیست که با یه مطلب زیبا تو هر زمینه ای دل بازدیدکنندگان رو بدست بیاری واقعا مطالبت زیباست.دوست دارم از این سلیقه ات استفاده کنی و به وب منم سر بزنی ، نظرتو درباره اش بهم بدی و لایک هم یادت نره ،باعث افتخارم هست که به پیشنهادادت جامه عمل بپوشانم آدرس وبلاگم Download4you.blog.ir هست خوشحال میشم سر بزنی و اگه موردپسند  بود ما رو هم در وبلاگ زیبایت لینک کنی

    منتظرت هستم

    [قلب][قلب][گل]

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی